Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

18 December 2012

Pergaduhan Antara Melayu dan India di Sungai Petani

Berita ni dh tersebar meluas di media sosial,ramai cyber warrior yang dok upload dan ketengahkan benda ni ...benda kecik dah jadi semakin besaq,PDRM IPD Kuala Muda/ Yan dah keluarkan notis kepada kepada semua orang Melayu, jangan naik moto/kereta bersendirian.Tapi anda tahu kah apa yang dah jadi pada orang India yang tak bersalah?? Awat depa xkluaqkan arahan orang India jangan naik moto/kereta bersendirian?? Racist ka?? Tahu kah anda ada jugak India tak bersalah kena pukui dengan orang melayu?? Keadaan inilah yang membuatkan keadaan makin teruk,makin besaq dan kecoh... Dalam Facebook banyak yang dok maki2 kata paria,hindu apa segala,tahukah anda,sedarkah anda yang kita ada kawan2,jiran2 malahan ada yang bersaudara dengan orang India.. Agak2 orang India boleh diam kalau kita dok cakap/taip macam2 dalam internet. Kalau dulu kes cina kata melayu babi pun orang melayu dah melompat,ni apa kes melayu dok kata yang macam2 kat bangsa lain...Rujuk berita/posting ni dari banyak2 blog yg AL search pasai Geng 35 ( India vs melayu di Sg ptani)

293239_515197538512007_515733328_n
 
 
Kejadian pergaduhan teruk antara golongan Pelampau India daripada Geng 35 dengan orang Melayu Islam di Sungai Petani. Khabarnya Geng 35 telah mengugut untuk membakar masjid dan surau. Beberap aanggota polis Melayu telah dibelasah oleh anggota Geng 35. Perintah darurat telah dikeluarkan oleh Polis dan FRU di kawasan tersebut. Mohon bersatu! Umat Islam digesa jangan bertindak terburu-buru, dan mengikut arahan polis agar peristiwa buruk tidak berlaku.
 
 
 
Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan
kes serangan kongsi gelap india 35 melakukan serangan perkauman
di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap kaum melayu & ancaman
serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik
Gerakan IPD Kuala Muda 03-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 03-
4222222..Jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar
khabar angin.Kekalkan perpaduan antara kaum.
*UPDATE*
Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang.
 
 
 
 
 
Posting ni ada banyak di copy paste ke blog2 seantero maya,tapi semalam ada AL jumpa satu blog/website yang menunjukkan post yang sama pada bahagian atas,cuma di bahagian bawah ada gambaq pemimpin2 Pekida dan Geng 35 ni di panggil ke IPD untuk berunding.
 
 
 
 
 
 
 
Musykilnya AL,awat blog2 cyber warrior ni tak tunjuk gambaq diatas ni.Gambaq pemimpin2 masyarakat  berunding?? Saja nk buat benda jadi hangat ka?? Musykil kan?? Jadi kepada yang dok buat jora dan buat sempoi nk berjihad...AL nasihatkan
BUAT RILEK SATTTTTTTTTTTT!!!

3 comments:

Anonymous said...

abang, kita kena pandai judge ppl & issue yg berlaku...

anak liar said...

yes halle dear...i just dont understand y must we bother n fight on this small isue..huhu

sakai30 said...

holla!!wa owg jati melayu sarawak..wa dri nampak dak2 utara sk cri pasal..wlaupunwa org melayu wa x backup dak utara nie..mang kena r ngn muka angpa kena potong geng india..mak bpk angpa x ajaq ka hormat org sekeliling..wa pekida 30 cawangan miri nk habaq org melayu jgn biadap cpt melatah...kewl je sudaa..dok kt bumi sama ma..2 pn mau jd hal?jgn smpai 1 srwk mai pulun gulung 1 kedah..jap je...x cara kasaq,halus kta ley wat..indian geng dont worry..sarawak gang more rebel than semenanjung geng...